16 julio 2020Campus Bilbao

El Máster NOHA de nuevo elegido Erasmus Mundus

El Máster NOHA en Acción Internacional Humanitaria coordinado por la Universidad de Deusto ha vuelto a ser seleccionado por la Comisión Europea como Máster Conjunto Erasmus Mundus. El Máster NOHA fue uno de los primeros másteres elegidos Erasmus Mundus cuando se inició el programa en el año 2004. Desde entonces el programa se ha renovado y continuado manteniendo este label de calidad que ahora gana por cuarta vez.

La complejidad, la calidad y los elementos de unión del programa aparecen reflejados en el informe de evaluación de la solicitud en la que se destaca: "The NOHA proposal presents a well reflected rationale for an existing program in Humanitarian Action which has been regularly modified and that takes roots in a convergence process that goes back to 1993. Over time the program emerged into a global network of associated HEIs and enterprises with complementary expertise in the field of International Humanitarian Action and peacekeeping moreover new associated partners will join in to further strengthen the academic, cooperative and collaborative dimension of the programme. The proposal provides excellent details regarding the concrete elements of jointness and there is clear evidence that these modules are very well tailored and incorporated into the EMJMD design and structure. It has been convincingly demonstrated that the elements of jointness are relevant for achieving the objectives of NOHA".